Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 maart 2012

Fucking staarten!

Zojuist inzage gehad in de indexen voor wat betreft de staartlengte.
En heb dus direct behoorlijk de ziekte in!   
Gedurende de afgelopen jaren zijn steeds mijn beste ramlammeren met een te lage uitslag "uitgesloten" voor SSN fokkerij en nu dus weer het zelfde liedje voor dit seizoen.

Een fokprogramma, "schimmig" aangenomen, zit dus mijn fokkerij de laatste jaren behoorlijk dwars.
Ook bij andere fokkers hoor ik dezelfde klacht.  Een groot deel van de beste rammen wordt uitgesloten. Wat overblijft is een incidenteel ramlam wat wel goed is en een behoorlijke middelmaat en vrijwel het gehele ondereind.  De konijnen hebben wel goede indexen dus.

Ramlam 58,  is mijlenver mijn beste ramlam dit seizoen ( en afgelopen jaren).
Het is al weer over en uit voor hem!
De kans dat mijn lammeren voortaan ook bij de Suffolk Sheep Society geregistreerd worden gaat steeds groter worden.

Waardeloos fokprogramma.
Fucking rot staarten!

1 opmerking:

  1. Op de ledenvergadering bleek dus dat er nog een een fokker goed bij de les is. Hij uitte zijn twijfels over het fokprogramma op een correcte manier.

    Persoonlijk denk ik dus dat we afgaan op een Suffolk van het formaat waar het Texel ras bijna aan ten onder ging, kleine korte gedrochtjes.

    BeantwoordenVerwijderen